måndag 3 november 2014

Det där med att flytta

Jag är inte extremt road av denna veckan. Jag vet att det finns massor av packning kvar att göra tills på lördag och bara tanken på logistiken med alla katter får mig att vilja dra täcket över huvudet och vänta till januari. Det lockar rätt rejält att kunna vakna upp till att allt är färdigt.

Idag har varit en ganska lugn dag för katterna, Copernicus har firat lite att familjen han reserverade klarade allergiprovet så att han kan få kalla dom Mr och Ms Betjänt på riktigt. Han har haft väldigt många spekulanter under tiden han varit reserverad men den som väntar på något gott.. Jag kände att han passade så bra in med det paret och väntade hyfsat tålmodigt på sega vårdsystemet och resultaten. 
Förhoppningsvis lyckas vi pricka in en tid för kontrakt denna veckan.

Borealis hade besök av en familj igår som adored him. Han var lite för upptagen med att leka med barnen för att kunna slappna av och kela med föräldrarna men det gick bra ändå. Kattungar har en egen ät-lek-sov klocka som är svår att ändra på.
Han var helt slutkörd igår kväll efter all lek, det är tydligen lite annan energi i barn än i mig. ^^

Delphi har inte lyckats snärja någon egen människa ännu, förutom jag då (jag är dökär!) men utvecklas hon så som hon gjort de sista veckorna kanske hon kan stanna här. Hon har ett helt underbart uttryck men inte helt rätt proportioner som eftersträvas om man ska ställa ut mycket eller avla. En lyxig sällskapskatt helt enkelt och det har jag krasst sett inte plats för.
Hon har det där lilla extra man inte kan sätta fingret på. Glittrande ögon och underbart temperament. Den alla uppfödarvänner trodde skulle säljas först på grund av hennes söta uppsyn.
Nåväl, förhoppningsvis finns hennes ultimata familj där ute någonstans som kan ge henne lika mycket kärlek som hon kommer ge dom.

Lilla Delphini som nyfödd, en bedårande liten varelse
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar