lördag 18 oktober 2014

7 veckor

Tiden går fort, har inte ens hunnit med att ta några "bra" bilder på katterna denna veckan, tiden har bara försvunnit och nu är de redan sju veckor gamla.
De ä mysiga små kärleksbollar - större delen av tiden. Någon timme per dag får de den där glimten i ögat. Den som visar att det kanske är bäst att hålla sig i närheten men dra upp fötterna från golvet. De har en sådan glimt just nu.
Bus, hopp, lek, pip och märkliga gymnastikövningar sker just nu runtomkring mig i all världens fart.
Eureka och Borealis leker Herre på Täppan i klösträden (just nu leder B). Fortuna slutade bita Copernicus för att kolla på dom, det går rätt vilt till. Copernicus har lättat vandrat iväg runt bordet men blev nu påhoppad av Asterion som fram tills nu brottats med Delphi borta i andra hörnet. Hon springer nu runt i cirklar runt en leksak och försöker skrämma den, låtande som en hes morrande chihuahua.
Mitt i allt detta har Sally gett upp och lagt sig på vardagsrumsbordet framför mig. Vanligtvis får hon inte vara där men jag förstår hennes dilemma. Det finns en anledning till att mina ben ligger där just nu också.
Toulouse har gått och lagt sig någon annanstans nu. Ungarna har blivit för modiga för hennes tålamod och trots morr och lite boxning från hennes sida får hennes svans inte vara ifred. Hon skulle aldrig få för sig att hoppa upp på bordet (där får man faktiskt inte vara) utan hon ligger garanterat ute på datorstolen i köket. smart tjej.

Så fort energinivån går ner lite kraschar dom där de står. Fortuna har klättrat upp i mitt knä nu och resten är i det stora klösträdet och varvar ner. Förutom Eureka som jag nu måste rädda från högsta våningen innan hon trillar ner!

Trevlig helg alla!

En liten bild på Asterion när han var helt nyfödd
Tant Toulouse inspekterar men är inte imponerad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar