tisdag 14 oktober 2014

Fullt ös

Idag har det varit mycket på gång, visning av lägenheten och två kattungebesök. Med posten kom en avi med en sak jag beställt från mac cosmetics och även STAMTAVLORNA!
Bästa posten på länge i min mening, jag menar, vad slår smink och katter?

Båda de vuxna katterna har idag trillat ner från det höga klösträdet, brukar inte hända men nu tog de igen månader utan fall med råge. Delphi och Fortuna var där uppe i morse när jag kom ut och Borealis välte ut ett glas vatten från vardagsrumsbordet. Eureka trillade ner i en rund lampa som står på tvbänken. Alla dessa tre ställen kom de inte upp på igår.. De växer och utvecklas så fort.

Resultatet av dagen är att Asterion har en egen familj att åka till i skiftet nov/dec. Han tog ett blad ur brorsan C's bok och hoppade upp i Mias knä så fort hon kom. MIN sa han. Att Mia själv velat ha en svartsilvertabby lääänge underlättade bara kärleken. :)

Copernicus blev reserverad igår till ett par med samma stil jag ser framför mig att han skulle haft om han var tvåbening. Vi väntar på allergitest för säkerhets skull men han låg i Mayas knä på rygg och sov en timme, hur nöjd som helst. Sambon fick köra ner näsan i massor av kattungemagar och reagerade inte på det i alla fall så vi håller tummarna inför testet.

Sally är så nöjd över all uppmärksamhet hon får ♡


Kvällen kommer spenderas med film och serier i fotöljen "ensam" då Robin är iväg och hjälper en vän. Fast, ensam är man ju inte riktigt ändå. :) En buse på väg att upprepa morgonens händelse..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar