tisdag 7 oktober 2014

Det där med foton..

Det tas en hel del bilder på katterna men alla vet väl hur svårt det är att få till något skarpt, med bra ljus och där katten inte ser för konstig ut.
Jag försöker oavsett få upp bilder lite då och då när förhållanden gällande ljus och fyrfotingar stämmer. Det blir sällan alla ungar på en gång har jag märkt ^^
När gästerna var här i söndags försökte vi ta en gruppbild, den första jag ens försökt mig på där de inte sover i en hög. Gisses säger jag bara! Delphi stack iväg åt alla håll, Borealis hängde på och Copernicus ville helst lägga sig för lite sovtid. I efterhand märkte jag att en katt såg nästan likadan ut på de flesta bilder... Eureka hade stått ganska still mitt i kaoset med huvudet på sné och väntat på att vi skulle ge upp. Goa unge.

Idag har jag fyllt i alla papper som krävs för att få ut stamtavlorna, huvudbry till max med sista minuten funderingar på "är det verkligen rätt namn nu" och "men tääänk om han inte bryter upp till spotted?"
Nu är allt ifyllt (inget ändrat) och i morgon får jag traska iväg till vårt lilla postkontor här utanför. Eller spelbutiken. Beror lite på vad man är där för.
Mitt i detta har jag även fyllt i tingningsavtalet för Fortuna, hon kommer få ett underbart hem med kompisar och utställningar. Även det måste postas. Borde verkligen skaffat kuvert innan, nu blir det till att fixa allt på plats. Brukade ha det men i flytten har mycket packats ner redan och mycket har slängts.
Efter alla dessa timmar med pappersarbete och vid datorn har jag haft underbart sällskap, först av Fortuna i tre timmar och sedan hela eftermiddagen/kvällen av Copernicus som ligger längst med min arm nu när jag har laptopen i knäet. Han sover djuuuupt. Hela bunten är sådana kelgrisar..

Asterion, Eureka, Delphini, Borealis, Copernicus, Fortuna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar