torsdag 30 oktober 2014

Kvällens Underhållning


Idag har katterna varit i full fart nästan konstant. Är det inte bäbisarna så är det de vuxna *host*sally*host*
När husse kommer hem har de givetvis lugnat ner sig lite, men liiite leklust finns allt kvar.


Nu är det bara lite drygt en vecka kvar tills vi flyttar, det känns konstigt. Borde verkligen packa fler lådor men kattungarna håller mig rätt ockuperad med sina söta upptåg - och bit i tårna.
Min mobil hade dött under natten så något alarm skulle aldrig ringt, som tur är har man det exklusiva Kitten Alarm. Det fungerar så att ett par katter naffsar dig i tårna om de skulle vara nära kanten av täcket och resten leker Herren på Täppan på ditt huvud. Förutom lite extra tovor i håret kan denna metod rekommenderas då det faktiskt fick upp mig illa kvickt.  

Fortuna, Delphi och Asterion (alla tabbys nu när jag tänker på det) har varit lite extra keliga ett tag. "Det är MIN mamma" verkar de säga innan de puttar ut andra ur mitt knä och lägger sig för att sova igen. Spottarna är inte övertygade, killarna fajtar tappert men brukar ge upp efter ett tag och ligga bredvid i stället. Eureka could care less. Hon är nöjd om hon får brottas lite.

Delphi letar fortfarande efter ett eget hem, eller ett hem med sina syskon. Sötast i kullen med de största glänsande ögonen - och ändå är hon kvar.
Borealis får besök på söndag av en familj, vi hoppas på kärlek vid första ögonkastet som det varit för hans syskon.
Asterions matte kommer varje vecka och hälsar på honom. Han känner igen henne och ligger gärna i hennes knä medan de andra leker. Han har en liten fotfetisch och totalt älskar när matte kommer och låter honom snutta på dom. med tänderna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar